Ondernemers en sociale media

Foursquare is heel populair dezer dagen. Maar wat is Foursquare nu eigenlijk? Ik heb de definitie van Foursquare hieronder omschreven:

  • Foursquare is enerzijds een sociaalnetwerksite, anderzijds software voor mobiele telefoon en ook een spel. Gebruikers `checken in` op plaatsen via een mobiele website, sms of via speciale applicaties voor mobiele telefoons. Hiermee verdienen zij punten en soms badges.

Bron: https://www.encyclo.nl/begrip/Foursquare

Foursquare is niet alleen populair voor privé-gebruik, ook bij bedrijven is Foursquare populair. Ik heb een ondernemingsgetuigenis over succesvol gebruik van Foursquare gevonden:

  • McDonald's kwam met het idee om "gift" certificaten uit te delen wanneer Foursquare gebruikers incheckten in de restaurants. Zo werden de leden gemotiveerd om McDonald's te bezoeken en in te checken op de verschillende locaties, want de "gift" certificaten waren niet beschikbaar in elk restaurant. Leden moesten inchecken en dan pas konden ze zien of er een "gift" certificaat beschikbaar was voor de locatie waar ze zich op dat moment bevonden. Zo zag McDonald's zijn omzet stijgen met 33% in vergelijking met gewone acties. Meer dan 600,000 personen volgden en "like'den" McDonald's op andere sociale media. De kosten waren niet zo hoog voor McDonald's, ze betaalden $1,000 om de link te maken en de promotie te voeren.

Bron: https://sproutsocial.com/insights/2011/08/foursquare-success-stories/

 

 

© 2013 Liesbeth Jacobs, Bachelor in het office management, Arteveldehogeschool Gent

Maak een gratis websiteWebnode