Ik heb 3 artikels gelezen die te maken hebben met zakelijk gebruik van Facebook en waarvan ik nu enkele vragen ga beantwoorden.
"Het afstemmen van advertenties op persoonlijke interesses aan de hand van de hoeveelheid van persoonlijke gegevens die beschikbaar is op sociale netwerken, blijkt enorm waardevol te zijn voor marketeers."
Wat bedoelt men hiermee?
Wat bedoelt met in dit verband met 'self referencing'?
Bron: https://www.likeconomics.nl/2012/03/hoe-effectief-is-facebook-adverteren/
"Maxlead is van mening dat adverteren op Facebook zeker kan werken, als je maar rekening houdt met de volgende 5 randvoorwaarden voor succes:
Beschrijf telkens 1 voorbeeld voor elk van de randvoorwaarden.
Vistaprint probeert klanten aan te werven door interessante promoties aan te bieden. Bv. 250 visitekaartjes voor €3,99 én een gratis stempel. Voor mensen die dringend visitekaartjes nodig hebben, is dit heel interessant.
Telenet stelt op haar Facebook pagina persoonlijke vragen aan haar klanten. Zo kan je een goede relatie onderhouden met klanten die op Facebook zitten en kan je te weten komen waar de service goed zit of nog verbeterd kan worden.
Vrienden op Facebook kunnen pagina's, producten of bedrijven 'leuk vinden'. Zo kunnen andere mensen die op Facebook actief zijn, deze pagina's, producten of bedrijven gaan opzoeken en kunnen zij nieuwe klanten worden doordat iemand voor jou iets leuk vond.
Advertenties op sociale media zijn heel goede hulpmiddelen. Je kan je doelgroep segmenteren en daardoor je advertentieboodschap juist afstemmen.
Als mensen aan het Facebooken of Twitteren zijn en ze zien jouw advertentie, zullen ze niet direct stoppen waar ze mee bezig zijn en direct jouw product gaan kopen. Maar het is wel belangrijk om als adverteerder zichtbaar en aanwezig te zijn in de orientatiefase bij je consumenten. Dat ze vervolgens nog een keer terugkomen via een zoekmachine of rechtstreeks om de aanschaf te doen, doet niets af aan het belang van die eerste klik. De boodschap is hier: kijk bij social media niet alleen naar de laatste klik.
Bron: https://www.maxlead.nl/actueel/adverteren-op-facebook-5-randvoorwaarden-voor-succes/
"Is Facebook wel geschikt voor B2B Marketing?
Een terechte vraag, want Facebook is op het eerste gezicht alleen bruikbaar voor ondernemingen in de consumentenmarkt. Toch biedt Facebook wel degelijk mogelijkheden voor bedrijven in de zakelijke markt."
Beschrijf in eigen bewoordingen de 3 voorbeelden die in het artikel uit de doeken worden gedaan m.b.t. B2B leadgeneratie via Facebook.
Bron: https://www.veldmerk.nl/2011/02/28/3-voorbeelden-van-b2b-leadgeneratie-via-facebook/