LinkedIn voor bedrijven

Voor deze opdracht, ga ik de LinkedIn pagina van The Aim analyseren. Ik ga een antwoord zoeken op volgende vragen:

  1. Welke informatie op deze pagina vind je het meest waardevol?

De informatie over The Aim is voor mij al zeer waardevol omdat ik niet wist wie The Aim was en wat The Aim doet. Ik vind het persoonlijk ook heel interessant dat The Aim vacatures plaatst op LinkedIn waarop werknemers direct kunnen reageren. Het is snel, en het zorgt ervoor dat mensen nieuwsgierig zijn en sneller op de vacature gaan klikken om hem te lezen. De pagina over de opleidingen die The Aim aanbied, vind ik ook waardevol. Zo zien toekomstige werknemers dat The Aim klaarstaat om deze werknemers op te leiden zodat ze op een goede voet kunnen starten in het bedrijf. Ook de pagina met de social media campagnes is interessant.

  1. Hoe kan The Aim deze bedrijfspagina nog beter benutten?

The Aim kan haar bedrijfspagina nog beter benutten door er bijvoorbeeld persoonlijke verhalen aan toe te voegen. Ik vind het altijd leuk om te lezen hoe een (oud-) werknemer er zich voelde en hoe The Aim was als werkgever. Dat geeft al direct een possitief beeld aan het bedrijf. Als The Aim een nieuwsbrief uitgeeft, zou het ook leuk zijn om je daar op in te schrijven via LinkedIn.

Bron: https://www.linkedin.com/company/the-aim?trk=cp_followed_name_the-aim

© 2013 Liesbeth Jacobs, Bachelor in het office management, Arteveldehogeschool Gent

Maak een gratis websiteWebnode