Twitter voor bedrijven

Ik studeer momenteel nog op aan de Arteveldehogeschool dus in dit onderdeel ga ik de berichtgeving van Arteveldehogeschool analyseren op Twitter. Hiervoor ga ik naar search.twitter.com en typ ik 'Arteveldehogeschool' in het zoekvenster.

  1. Welke berichten vallen je op? Beschrijf kort.

Het eerste dat mij opviel aan het profiel op Twitter van Artevelde, was dat er zoveel weetjes en nieuwtjes worden gepost. Ik wist niet dat Artevelde zo actief was op Twitter! De meeste berichten bevatten nieuws, dingen die gebeurd zijn op Artevelde, wedstrijden die gewonnen zijn door studenten... Ik zag ook veel mensen die Twitter en Artevelde gebruiken om 'in te checken' (ik weet niet hoe ik het anders moet zeggen). Ze gebruiken #Arteveldehogeschool om mensen op Twitter te laten weten dat ze in een bepaalde campus zijn of dat ze een bepaald examen hebben. Ik zag ook tweets van een tijdje geleden. Bijvoorbeeld: iemand tweette dat acht studentes onwel werden tijdens de les. Ook tweette iemand over de acht studentes vroedkunde die geen stageplaats vonden en die dus hun diploma niet krijgen op het einde van het jaar. Ik heb dat gehoord op het nieuws, vandaar dat het direct mijn aandacht trok. 

  1. Hoe komt deze berichtgeving over bij jou? Positief? Negatief?

Ik heb zeker geen negatief gevoel bij deze berichtgeving toen ik de 'tweets' las. Er wordt geen kritiek geuit over Artevelde, de meesten gebruiken Twitter en Artevelde om nieuwtjes te 'tweeten' of om 'in te checken'. Ik houd hier dus een positief gevoel aan over.

Bron: https://twitter.com/search?q=Arteveldehogeschool&src=typd , https://twitter.com/ArteveldehsGent

 

© 2013 Liesbeth Jacobs, Bachelor in het office management, Arteveldehogeschool Gent

Maak een gratis websiteWebnode